Orientering

Har precis kommit hem från en orienterings lektion med klassen. Jag gick med Sara och Linnea också tog vi plock banan där man fick ta så många kotroller som man hann på 1 och en halvtimme. Av dom 15 kontroller vi hittade så hittade jag en (Y) kände mig riktigt duktig. Innan lektionen började satt jag Linnea och Karolina på en bänk vid boulebanan så kommer det fram en tant till oss:

Tant 1 : Varför är ni inte med dom andra och spelar fotboll har ni mens eller?

Vi : haha vi har inte lektion nu.

Tant 2: vad är det?

Tant 1: tjejerna här vet inte om dom har mens eller inte.

Tant 2: nej men dom kanske är för små för sånt?

Tant 1: nej det tror jag inte. Men hörni det är ganska skönt att inte ha mens! Det kommer en dag då ni slipper den också tjejer!


haha skönare tant. Nu ska jag ta en låååååång varm duch och sen blir det hårinpackning!//Mathilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0